Každá pojišťovna vypočítává pojistné plnění podle různých faktorů. „Největší roli hraje místo pohybu vozidla, respektive bydliště řidiče, statistiky o počtu nehod v jednotlivých regionech, věk řidiče a také jeho řidičská minulost,“ uvádí Zbyněk Kuběj, analytik neživotních pojištění společnosti Partners. Rozdělování řidičů je pokaždé jiné, některé rozlišují řidiče i podle počtu ujetých kilometrů. Každá pojišťovna také nabízí jiné bonusy pro ty, kteří řídí opatrně.

„Ceny povinného ručení upravujeme individuálně dle mnoha vstupních parametrů vozidla a také klienta. Jinak řečeno, provádíme důkladnou klientskou segmentaci podle rizikovosti. Rádi bychom nerizikovým klientům nabídli výhodné ceny našeho pojištění. Tímto směrem jsme šli loňský rok a chceme v tom i nadále pokračovat,“ řekl Blesk.cz tiskový mluvčí AXA Karel Žyla.

Zdražení povinného ručení se bude týkat hlavně rizikových klientů, kteří měli v posledních letech nehodu. Pro nerizikové klienty žádné nové akce pojišťovna nepřipravuje, momentálně ale nabízí výhodné ceny – včetně až 65procentní slevy za bezeškodní průběh (bonus) ve výpočtu pojistného.

AXA dále chystá úpravu produktu autopojištění, plánuje nabízet klientům nově připojištění odcizení a vandalismu. „Dále zavedeme možnost vybírat si ze tří balíčků povinného ručení spolu s vybranými připojištěními v ceně,“ uvádí Žyla. Velkou úpravu chystá pojišťovna v oblasti asistenčních služeb, které plánuje rozšířit.

„Ke zvýšení ceny dochází individuálně, na základě rizikové segmentace, škodovosti klienta v předchozích letech, tak aby poměr ceny a konkrétního rizika byl pro řidiče co nejspravedlivější. Případné zvýšení ceny povinného ručení dle segmentace mohou pocítit hlavně rizikoví řidiči. Patří mezi ně zejména mladí motoristé do 25 let z velkých měst, kteří už v minulosti způsobili škodní událost,“ vysvětluje Ladislav Bělina, vedoucí divize autopojištění Slavia pojišťovny.

POKRAČOVÁNÍ