Se šéfem DIRECT pojišťovny jsme si povídali o tom, jaký byl (opětovný) rozjezd DIRECT pojišťovny na českém trhu, jak se vybírají lidi do týmu nebo o tom, jaký bude vývoj na trhu povinného ručení.

Pavel Řehák (41)

Předseda představenstva DIRECT pojišťovny.

Na VŠE v Praze vystudoval mezinárodní vztahy a titul MBA získal na Northwestern University.

Začínal jako konzultant v mezinárodní společnosti McKinsey & Company, kde působil sedm let. Díky této zkušenosti v roce 2006 nastoupil do České pojišťovny, kde řídil oblasti marketingu, CRM a také klientských služeb. V letech 2010–2013 zde působil jako její generální ředitel.

V roce 2013 stál u založení investiční společnosti VIGO Investments, která je současným vlastníkem DIRECT pojišťovny. Dnes se v rámci skupiny VIGO podílí na rozvoji Directu a Expensy a také vybraných projektů v rámci nadace VIGO Foundation.

Je ženatý, má dceru a syna. Radost mu dělají i jeho dvě fenky maďarského ohaře a baseta. Ve volném čase rád provětrá svoji motorku, ještě radši si jde ale zaběhat.

Značka Direct na českém trhu začala opětovně fungovat v polovině roku 2015. Museli jste na začátku bojovat s nálepkou původní Direct, která se zdála být zpočátku také poměrně dynamická a nápaditá, ale pak z českého trhu utekla?

Ano, zpočátku jsme na podobné otázky naráželi u některých klientů, ale velmi brzy se nám podařilo vysvětlit, že jsme jiný Direct. U obchodních partnerů jsme tuto diskusi měli snad jen první měsíc a poté to už bylo jen o tom, jak se nám podaří reálně naplnit obsah Directu. Chceme být jednoduší, rychlí, spolehliví a přátelští a naštěstí se nám podařilo tyto hodnoty odrazit v produktech, pojistných podmínkách, přístupu lidí v call centru nebo u sjednávacích nástrojů. Takže po pár měsících jsme již nemuseli nic vysvětlovat.

Ve srovnání s původním Directem navíc díky těmto hodnotám máme výrazně lepší dynamiku růstu. Direct se sice snažil být progresivní, ale náš růst jen v tomto roce je větší než velikost původního Directu za nejúspěšnější období jeho působení.

Takže ve zkratce: použití značky Direct nám v mnoha ohledech pomohlo a ušetřilo mnoho času při rozběhu růstu, ale museli jsme ho reálně naplnit konkrétním obsahem, aby to nebyly jen prázdné deklarace.

POKRAČOVÁNÍ