„Bývá zvykem, že delegáti cestovních kanceláří jsou od nás proškoleni, aby věděli, jak mají postupovat. Žádný delegát však není schopen sám posoudit zdravotní stav klienta, od toho je místní lékař a čeští lékaři asistenční služby, kteří stanovují diagnózu a lékařský postup,“ uvedl pro Blesk.cz mluvčí pojišťovny ERV Vlastimil Divoký, u které byla pojištěna paní Dagmar. Dodal, že v jejím případě vznikl problém kvůli tomu, že nikdo pojišťovnu nekontaktoval.

I při „běžných“ zdravotních potížích, jako je například chřipka, angína nebo střevní potíže, by měli cestovatelé co nejrychleji kontaktovat svou pojišťovnu přes asistenční službu, která jim poradí s dalším postupem a zajistí kvalitní lékařskou péči. „Všem klientům proto doporučujeme uložit si číslo na naši asistenční službu do mobilu ještě před odjezdem. Toto číslo mají také uvedeno na smlouvě o zájezdu nebo na kartičce k cestovnímu pojištění,“ upřesnil Divoký.

POKRAČOVÁNÍ