Skupina Wüstenrot nechala provést průzkum zabývající se zkušenostmi Čechů s finančními poradci a jejich názory na potřebu regulace poradenské činnosti. Negativní zkušenost s poradci má malá část dotázaných, přesto se dvě třetiny z nich domnívají, že je třeba poradce regulovat a dokonce pravidla pro činnost poradců zpřísňovat.

Novela zákona o spotřebitelském úvěru začala platit od 1. prosince a přináší nová pravidla hry pro všechny typy úvěrů, včetně půjček na bydlení. Větší nároky klade také na finanční instituce, znalosti poradců a zprostředkovatelů půjček. Přestože negativní zkušenost má s poradci pouze 7,4 % Čechů, více než dvě třetiny lidí se domnívají, že je potřeba jejich činnost regulovat a zpřísňovat její podmínky. Ukázal to průzkum skupiny Wüstenrot, podle kterého někdy využilo služeb finančního poradce téměř 70 % respondentů. Více než polovina si poradce vybrala na základě doporučení.

Se svým finančním poradcem je spokojeno 73,4 % účastníků průzkumu, přičemž nejméně se k této možnosti přiklonili vysokoškoláci. Necelá pětina lidí popisuje své zkušenosti s poradci a jejich odborností jako průměrné. Ryze negativně se vyjádřilo jen 7,4 % dotázaných, nejvíce vysokoškolsky vzdělaní(9,7 %).

Lidé chtějí finanční poradce regulovat a zpřísňovat podmínky pro jejich působení

Přes tyto poměrně dobré výsledky se více než tři čtvrtiny (76,4 %) lidí domnívají, že je třeba činnost finančních poradců dále regulovat a zpřísňovat její podmínky. Ve věkové skupině 45 až 53 let se k většímu dohledu kloní dokonce čtyři lidé z pěti.