Letos jste opět obhájil titul Pojišťovák roku. Gratulujeme. Co to pro Vás znamená? Titulu si nesmírně vážím. Ta radost není o nic menší než v předchozích ročnících, kdy mi byl kolegy z ostatních pojišťoven přisouzen. Vždyť se říká, že vyhrát je těžké, ale obhajovat vítězství ještě mnohem obtížnější. Vnímám tuto poctu na jedné straně jako ocenění mé práce ve prospěch celého českého pojistného trhu a na druhé straně jako potvrzení mé strategie ve společnosti UNIQA, v jejímž čele stojím již devátým rokem. Podle výsledků 3Q se UNIQA pojišťovně skvěle daří. V autopojištění jste rostli dokonce o 11 %. Čemu tento růst přisuzujete? S letošními výsledky jsme velmi spokojeni. Daří se růst dynamicky v řadě odvětví, hlavně v neživotním pojištění. Aktuálně rosteme třikrát rychleji, než je tržní průměr. Máte pravdu, že dvouciferný růst se povedl hlavně v povinném ručení a havarijním pojištění. Samozřejmě nám nahrávají objektivní příznivé podmínky v prodeji aut, a to jak nových tak ojetých. V povinném ručení jsme posílili meziročně kmen o více než 40.000 nových klientů. U nových aut těžíme ze své pozice silného havarijního pojistitele. Během roku jsme významně prohloubili náš segmentační přístup v nastavení sazeb pojistného. To u nás vychází velmi příznivě pro bezpečně jezdící řidiče. Mohou profitovat i díky využití moderní telematiky SafeLine nejen v případě nízkého nájezdu kilometrů, které jim přinese slevu na pojistném v obou druzích pojištění až o 25 %, ale zejména díky zcela unikátní komunikaci v případě nehody či potřeby asistenčního zásahu. A v neposlední řadě jsme známí rychlostí a jednoduchostí vyřizování škod motoristů, a to si lidé mezi sebou řeknou.

Za prvních devět měsíců tohoto roku předepsala UNIQA na pojistném celkem 4,616 miliard Kč. S jakou částkou počítáte na konci roku? Měli jsme už od Nového roku 2016 plán překonat letos hranici šesti miliard na pojistném, a jsem rád, že už s předstihem překročení této mety mohu potvrdit.

Pojišťovny v současné době „zápasí“ s produktem investiční životní pojištění. Jaká je podle Vás budoucnost tohoto produktu? Má pro klienty stále význam? Za více než dvacet let v českém pojišťovnictví jsem zažil už hodně trendů, abych věděl, že se éry různých produktů střídají a jejich atraktivita je dána aktuální situací. Z tohoto pohledu nyní zažíváme dynamický rozvoj rizikového pojištění, což znamená návrat ke kořenům a považuji to za přirozené a správné. Nicméně jsem toho názoru, že i další druhy životního pojištění mají na trhu své místo a v případě změny rámcových podmínek svoji pozici opět posílí. Investiční pojištění je dnes ve složité situaci, ale do portfolia produktů, třeba s ohledem na zvýšení daňových úlev od Nového roku bezesporu stále patří.

POKRAČOVÁNÍ