Není to jediná netelekomunikační novinka v budoucím portfoliu služeb. V porovnání s nabídkou kreditních karet je však pojištění přece jen poněkud náročnější na znalosti a zkušenosti. A tak se nabízí otázka (která se ovšem netýká pouze v tomto textu zmiňované společnosti): Opravdu si tolik manažerů myslí, že lze pojistky prodávat jako housky na krámě?

Na obranu O2 Czech Republic, jejíž generální ředitel se o prodeji pojištění zákazníkům zmínil v rozhovoru, který poskytl Hospodářským novinám, je třeba přiznat, že zmiňovaný Tomáš Budník hovořil o takových produktech, jejichž zprostředkování mnoho znalostí a zkušeností nevyžaduje. Nicméně i cestovní pojištění by měl prodávat někdo, kdo věci opravdu rozumí a doporučí klientovi nejlepší řešení, případně jej aspoň upozorní na možná rizika související s jeho volbou.

Možnost využít potenciál stávající zákaznické báze například pro nabídku pojištění však zmiňuje i celá řada dalších firem. Ostatně produkty České pojišťovny nabízí na přepážkách Česká pošta. A v tomto konkrétním případě už skutečně nejde o produkty, které by se daly prodávat jako ony pověstné housky na krámě. Pojištění domácnosti, bytů, obytných budov a souvisejících staveb. Havarijní pojištění. O životním pojištění nemluvě. Vždyť to všechno jsou produkty, jejichž nastavení si žádá jisté zkušenosti. A nejen to - pojistit domácnost či nemovitost, aniž by se poradce blíže seznámil s celkovou situací? Nenechte se vysmát.

Ú čelem tohoto textu není odsuzovat firmy, které se - jako poskytovatelé služeb s bohatou databází zákazníků - snaží maximálně vytěžit její potenciál. A ano, uvědomujeme si velmi dobře, že podobně jako výše zmíněná Česká pošta prodávají některé produkty i věhlasné poradenské firmy. Ale právě to by měl být důvod, abychom si všichni řekli: Dost! Takhle už to dál nejde.