Cílem hodnocení, které provádí společnost Commercial Solutions s.r.o., s využitím metodiky BrandWorth, je jasně kvantifikovat hodnotu značek bank a pojišťoven na českém trhu podle jasně dané metodologie a srovnávat jejich vývoj v čase. Fincentrum Banka roku 2015 tak přináší zajímavý pohled na domácí finanční sektor. V čele žebříčku bank pro letošní rok prvenství obhájila s nejhodnotnější značkou Česká spořitelna, následovaná Komerční bankou a Československou obchodní bankou. Nejrychleji rostla hodnota značky Fio banka. Hodnocení vychází z údajů za rok 2014.

„Fincentrum Banka roku sleduje dlouhodobě kvalitu finančních produktů na českém trhu. Pro banky a jejich marketéry je však důležitý také pohled na hodnotu jejich značky. I ten je indikátorem, zda si právě jejich značka stojí na vysoce konkurenčním trhu dobře, nebo zda stagnuje,“ říká Petr Stuchlík, generální ředitel společnosti Fincentrum a zároveň předseda organizačního výboru ocenění Fincentrum Banka roku.

„Nehmotná aktiva a zejména hodnota značky tvoří již dnes na trhu finančních služeb hlavní zdroj konkurenční výhody, a podílí se tak nemalou měrou na tvorbě hodnoty pro vlastníky. I z výsledků letošní studie je patrné, že hodnota značky tvoří u finančních institucí nezanedbatelný podíl na hodnotě celé společnosti“, doplňuje docentka Romana Čižinská, spoluautorka prezentované studie. „Žebříček dává velmi zajímavé srovnání v čase. Zatímco hodnota značek největších bank na českém trhu klesá či stagnuje, menší banky útočí na jejich pozice a kontinuálně zvyšují hodnotu značky i její image,“ uzavírá docent Tomáš Krabec, spoluautor prezentované studie.